Vsetínský nadjezd je po rekonstrukci

Vsetín - Rekonstrukce nadjezdu nad železniční tratí na Vsetíně je dokončena. Stavba z roku 1979 je opět jako nová a některé její vlastnosti se ještě zlepšily. Oficiální otevření opraveného nadjezdu se uskutečnilo v pondělí 17. září za účasti hejtmana Zlínského kraje Jiřího Čunka, náměstka pro dopravu Pavla Botka, starosty města Vsetína Jiřího Růžičky a zástupců Ředitelství silnic Zlínského kraje a dodavatelské firmy.

Předmětem díla byla rekonstrukce mostu v centru města Vsetína včetně silnice na mostě. Stavební úprava silnice III/05735 je dlouhá 460 metrů, z toho samotný most je dlouhý 424 metrů.

Rekonstrukce mostu spočívala v celkové obnově mostního svršku včetně hydroizolace a odvodnění mostu, v sanaci nosné konstrukce a spodní stavby mostu. Součástí stavby bylo rovněž osazení protihlukové stěny z polykarbonátových průhledných desek proměnlivé výšky. Povrch vozovky tvoří „tichý" asfalt, tzv. gumoasfalt, na kterém při průjezdu automobilů vzniká menší hluk než na běžném asfaltovém povrchu. Zůstalo zachováno původní šířkové uspořádání mostu.

Zhotovitelem stavby byla firma STRABAG, a. s., Praha. Konečná cena za tuto zakázku činí 92,409 milionu korun (vč. DPH). Stavba byla financována s využitím dotace z evropských fondů v rámci Integrovaného regionálního operačního programu. Výše dotace IROP má představovat 85 procent z uznatelných nákladů, dalších 5 procent prostředků poskytuje státní rozpočet. Zbývající náklady hradí Zlínský kraj prostřednictvím ŘSZK. Stavební práce byly zahájeny 3. dubna 2017.

„Díky povrchu vozovky zhotovenému z tzv. gumoasfaltu a vybudovaným protihlukovým stěnám snižujeme hlukovou zátěž z dopravy. Mělo by se to potvrdit při autorizovaném měření hlučnosti, které požadovala Krajská hygienická stanice a které se uskuteční v období po 21. září. Ani při zvýšeném provozu by zde neměly být překračovány zákonem stanovené limity hlučnosti," uvedl ředitel ŘSZK Ing. Bronislav Malý.
Rekonstrukce vsetínského nadjezdu měla podle smlouvy se zhotovitelem trvat až do října 2018, ale dobu stavebních prací a dopravních omezení se podařilo zkrátit. Běžný silniční provoz na nadjezdu ve všech čtyřech jízdních pruzích byl umožněn již od června tohoto roku.

Vsetínský nadjezd je součástí jedné z hlavních silnic, která přivádí silniční dopravu ze státní silnice I/69 do města. Za téměř čtyři desítky let používání se již dostal do špatného stavebního stavu (stupeň 5 ze 7) a vyžadoval rekonstrukci. Je předpoklad, že se jeho životnost nyní prodloužila o několik dalších desítek let.

Vydáno ve spolupráci s KÚ ZK

irop-dlouhy
tz1844b
tz1844c
tz1844d

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Dejte nám prosím vědět, která data nám a našim partnerům dovolíte zpracovat.


Technická data

Trvale zapnuto

Webové stránky potřebují technická data pro správné fungování. Bez těchto dat by nebylo možné například vyhledávat, přehrát video nebo dokončit objednávku v e-shopu.

Analytické a statistické údaje

Webové stránky potřebují technická data pro správné fungování. Bez těchto dat by nebylo možné například vyhledávat, přehrát video nebo dokončit objednávku v e-shopu.