Most v Hrachovci snese větší zátěž a už se po něm jezdí

Valašské Meziříčí - Pro motoristickou veřejnost je již od začátku prosince dokončena stavební úprava mostu přes Rožnovskou Bečvu ve Valašském Meziříčí-Hrachovci. Dílo v hodnotě více než 18 milionů korun bylo realizováno s využitím prostředků Státního fondu dopravní infrastruktury.

Předmětem díla byla stavební úprava mostu ev. č. 01873-1 přes Rožnovskou Bečvu na vjezdu do Hrachovce, městské části Valašského Meziříčí. Stavebně upravena v délce 72 metrů byla rovněž silnice III/01873.

Při stavební úpravě byl mostní svršek kompletně odstraněn. Původní nosná konstrukce a spodní stavba byly sanovány. Na nosné konstrukci byla vytvořena vyrovnávací železobetonová deska, na ni byla položena hydroizolace. U opěr byly osazeny nové mostní závěry, byl vybudován nový mostní svršek, tj. nové římsy z monolitického železobetonu a živičná vozovka. Šířkové uspořádání zůstalo zachováno. Na mostě bylo osazeno mostní zábradlí. Odvodnění mostovky je řešeno příčným a podélným spádem do nových mostních odvodňovačů.

Komunikace byla upravena na základní šířku 7,5 metru mezi obrubami, výškové uspořádání se nezměnilo.

Součástí stavby bylo provedení rektifikace sil v závěsech mostu pro zvýšení jeho zatížitelnosti. Most měl před stavební úpravou normální zatížitelnost 6,8 tuny; výhradní zatížitelnost činila 24 tun a výjimečná zatížitelnost mohla být 44,1 tuny. Statický přepočet by měl prokázat, že zatížitelnost mostu je nyní třikrát vyšší než před opravou.

„Pro úplné dokončení této stavby je zapotřebí ještě upravit svahy pod mostem a jejich napojení na koryto řeky. Tyto práce, které se už nijak nedotknout provozu na mostě, budou probíhat ještě začátkem roku 2020,“ upřesnil ředitel Ředitelství silnic Zlínského kraje Ing. Bronislav Malý.

Most byl vybudován v roce 1992. Přemostění je dlouhé 40 metrů.

Zhotovitelem stavby byla firma REPONT, s. r. o., Lipník nad Bečvou. Konečná cena za tuto zakázku činí 18,344 milionu korun (vč. DPH). Pro financování této stavby byly využity prostředky, které získalo ŘSZK od státního fondu dopravní infrastruktury. Stavební práce byly zahájeny v červenci 2019.

Vydáno ve spolupráci s KÚ ZK

 

tz1960b

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Dejte nám prosím vědět, která data nám a našim partnerům dovolíte zpracovat.


Technická data

Trvale zapnuto

Webové stránky potřebují technická data pro správné fungování. Bez těchto dat by nebylo možné například vyhledávat, přehrát video nebo dokončit objednávku v e-shopu.

Analytické a statistické údaje

Webové stránky potřebují technická data pro správné fungování. Bez těchto dat by nebylo možné například vyhledávat, přehrát video nebo dokončit objednávku v e-shopu.