Krajské vozovky jsou v nejlepším stavu za poslední desetiletí

Zlínský kraj - Hodnocení stavu povrchu vozovek II. a III. třídy ve Zlínském kraji se od roku 2011 zlepšilo ze „známky" 3,52 na letošních 3,32. Jde o nejlepší hodnocení za poslední desetiletí. Nové hodnocení k datu 30. září 2021 předala Ředitelství silnic Zlínského kraje specializovaná firma.

Pozitivní informace o postupném dlouhodobém mírném zlepšování stavu povrchu vozovek silnic II. a III. třídy ve Zlínském kraji vyplývá z posledního odborného hodnocení, které v těchto dnech převzalo Ředitelství silnic Zlínského kraje od specializované firmy. „Známka" hodnocení se na pětibodové stupnici zlepšila z loňské hodnoty 3,39 na letošních 3,32. Trend postupného mírného zlepšování s drobnými odchylkami vyplývá i z delší časové řady již od roku 2011, kdy byly krajské silnice na hodnocení 3,52. Za poslední rok přibylo v kraji vozovek v prvních třech kategoriích („výborný", „dobrý", „vyhovující") a zmenšil se počet kilometrů vozovek, které se nacházejí v kategoriích „nevyhovující" nebo „havarijní". Zlepšoval se zejména stav silnic III. třídy, které byly dosud zanedbanější.

„I když se hodnocení vozovek liší meziročně jen o několik setin stupnice, jsou za tím desítky milionů korun, které vkládáme do oprav a rekonstrukcí. Potvrzuje se, že větší objem finančních prostředků, které jsme zejména díky dotacím od Státního fondu dopravní infrastruktury mohli v několika posledních letech vložit do plošných obnov povrchů vozovek, spolu s prostředky Zlínského kraje a EU, přináší výsledky," řekl k novému hodnocení stavu vozovek na krajských silnicích ředitel ŘSZK Bronislav Malý.

ŘSZK zadává nezávislé hodnocení stavu povrchu vozovek II. a III. třídy (tedy silnic ve vlastnictví Zlínského kraje) každoročně k datu 30. září. Zpracovatelem posudku byla specializovaná firma PavEx® Consulting Brno. Stav povrchu vozovek se hodnotí podle kritérií daných technickým předpisem TP 87. Vozovky jsou podle svého rozsahu porušení zařazovány do pěti kategorií: 1 - výborný stav, 2 - dobrý stav, 3 - vyhovující stav, 4 - nevyhovující stav, 5 - havarijní stav.

Některé další podrobnosti, tabulky a grafy z posledního hodnocení stavu povrchu vozovek jsou dostupné na samostatné internetové stránce ŘSZK.

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Dejte nám prosím vědět, která data nám a našim partnerům dovolíte zpracovat.


Technická data

Trvale zapnuto

Webové stránky potřebují technická data pro správné fungování. Bez těchto dat by nebylo možné například vyhledávat, přehrát video nebo dokončit objednávku v e-shopu.

Analytické a statistické údaje

Webové stránky potřebují technická data pro správné fungování. Bez těchto dat by nebylo možné například vyhledávat, přehrát video nebo dokončit objednávku v e-shopu.