ŘSZK - Ředitelství silnic Zlínského kraje





Nové hodnocení stavu povrchu vozovek

15.11.2010 08:20

Zlínský kraj - Ředitelství silnic Zlínského kraje obdrželo v těchto dnech výsledky letošního hodnocení stavu povrchu vozovek krajské sítě silnic II. a III. třídy. Posuzování stavu povrchu vozovek pozemních komunikací realizovala pro Ředitelství silnic Zlínského kraje ke dni 30. září 2010 firma PavEx Consulting, s. r. o., Brno.

Známka průměrného celokrajského hodnocení na pětibodové stupnici podle novelizovaného (přísnějšího) technického předpisu TP 87 činí 3,33. Stav vozovek je hodnocen pětistupňovou škálou jako ve škole. Jednotlivé stupně se označují: výborný (1), dobrý (2), vyhovující (3), nevyhovující (4) a havarijní (5). Stav povrchu vozovek II. a III. třídy se od roku 2004 každoročně mírně zlepšoval. Letos došlo k posuzování podle novelizovaného předpisu, který zahrnuje přísnější kritéria. podle zpřísněných kritérií. Důsledkem toho je o několik desetin stupně horší známka. Pokud by se měla pro hodnocení použít kritéria starší verze předpisu, výsledné hodnocení by bylo 3,16, což je téměř stejná hodnota jako v loňském roce.

Nejlepší vozovky II. a III. třídy má okres Uherské Hradiště (hodnocení 3,07). Na druhém místě mezi okresy je Vsetínsko (hodnocení 3,30), třetí místo zaujímá okres Zlín (3,36). Relativně nejhorší hodnocení (3,55) mají vozovky v okrese Kroměříž.

„Jako důsledek realizovaných investic se nám daří prodlužovat rekonstruované úseky ve výborném stavu. Zlepšuje se stav více zatížených silnic II. třídy. Nezbývá však už tolik prostředků na zejména souvislou údržbu těch ostatních, takže tyto silnice se postupně propadají do stavu 3, 4 nebo i 5. Nemalou část provozních prostředků nám bohužel v posledních letech odčerpaly povodně. Na odstraňování mimořádných povodňových škod šlo v posledních dvou letech z našeho rozpočtu více než 20 milionů korun,“ uvedl ředitel ŘSZK Ing. Bronislav Malý.

Pokud jde o horší stav silnic na Kroměřížsku, je v mnoha případech způsoben stavbou dálnice D1 nebo rychlostní silnice R55, kdy silnice III. třídy v okolí těchto velkých staveb neúměrně zatěžuje těžká nákladní doprava. Po dokončení stavby dálničních úseků by však jejich investor (Ředitelství silnic a dálnic) měl řadu přilehlých krajských silnic opravit.

Šipka Graf a tabulka

Loňské hodnocení stavu povrchu vozovek krajských silnic přibližuje tisková zpráva ŘSZK ze dne 23. 10. 2009.

 


Počet přístupů: 4517, Tisk stránky



Uzavírky, objížďky

Letní pohotovost, kontakty

IROP (2014-2020)

ROP (2007-2013)

Stavby SROP

Evropský fond solidarity

Logo SFDI



Aktuality na Váš e-mail

Pro odběr aktuálních informací, prosíme, vložte svůj email.

 


Návštěvnost stránek

TOPlist

 


ŘSZK - Ředitelství silnic Zlínského kraje | 2011 | Vypnout grafiku | Mapa webu | Code by PCHweb.cz | RSS