ŘSZK - Ředitelství silnic Zlínského kraje





Stanislav Brázdil dohlíží na stavby mostů

22.04.2013 07:05

Zlín - Jednou z důležitých odborných profesí, bez kterých by Ředitelství silnic Zlínského kraje nemohlo zabezpečovat kvalitní správu krajských silnic, je technický dozor. Představujeme dnes šestačtyřicetiletého technika Stanislava Brázdila, který se specializuje na dozor u investičních staveb a oprav mostů. Pracuje v této funkci již dvanáctým rokem.

Jak jste se dostal ke stavařině a co předcházelo vaší současné práci pro ŘSZK?

Technik ŘSZK Stanislav Brázdil / foto: V. Cekota

Pocházím ze Zlínských Pasek a žiji ve Zlíně celý život. V roce 1985 jsem maturoval na Střední průmyslové škole stavební. Vystudoval jsem na průmyslovce obor dopravní stavby. První zaměstnání jsem nastoupil u JZD Tečovice a pracoval jsem v betonárce v Loukách. Po absolvování dvouleté vojny jsem pokračoval v práci u JZD Tečovice ve stavebním oddělení jako rozpočtář a dispečer. Po roce 1989 se můj zaměstnavatel transformoval na firmu STAMYS. Pracoval jsem zde dál ve funkci stavbyvedoucího při občanské a částečně i průmyslové výstavbě. Řídil jsem práci deseti až patnácti lidí. Později jsem působil ve stavebnictví jako osoba samostatně výdělečně činná. A to už se dostávám k roku 2002, kdy jsem na základě výběrového řízení získal pozici technika u tehdy nově vzniklého ŘSZK.

Co je vaším úkolem?

Ředitelství potřebovalo jednoho z techniků, který by se více specializoval na výstavbu a opravy mostů. To je můj hlavní úkol. Funkci technického dozoru investora vykonávám na stavbách nebo velkých opravách téměř všech mostů na silnicích II. a III. třídy v kraji. Znamená to, že od zahájení až do kolaudace na tyto stavby dojíždím a kontroluji, jestli zhotovitelé realizují stavbu podle technických předpisů a v souladu s projektovou dokumentací. Jestli používají předepsané kvalitní materiály a technologické postupy.

Stává se, že jsou se zhotoviteli problémy?

Ano, občas dochází ke sporům a konfliktním situacím. Pracovníci zhotovitelských firem jsou tlačeni svým zaměstnavatelem hlavně k úsporám. Já musím vyžadovat kvalitu. Nedodržení kvalitativních parametrů stavby by se zpravidla nepoznalo hned při jejím přebírání, ale za několik let. Tomu musíme předcházet a každou stavbu si pohlídat. Snažím se být důsledný. Většina zhotovitelů, kteří získávají naše zakázky, si na to už zvykla.

Baví vás to?

Určitě. Líbí se mi právě tento druh práce ve stavebnictví, kdy nesedím na jednom místě, protože nejsem kancelářský typ. Baví mě být při tom, když vzniká něco nového. Rád se pohybuji v terénu. Ostatně ročně najezdím mezi svými stavbami kolem 25 tisíc kilometrů.

Jaké největší stavby jste zatím dozoroval?

Od svého nástupu k ŘSZK jsem dozoroval už 95 staveb. Z toho mohlo být tak asi 80 mostů. Rozsahem největší byly opravy mostů v Kroměříži přes řeku Moravu a ve Zlíně na Jižních Svazích přes Kozlův žleb a stavba nového mostu přes Dřevnici mezi Malenovicemi a Tečovicemi. U každé z těchto tří staveb se cena pohybovala kolem 50 milionů korun. V letošním roce trávím hodně času na stavbě holešovského obchvatu, kde se staví také dva velké mosty.

Co vás ještě čeká letos?

Snad už skončila zima, takže sezona stavebních prací může začít. V investičním plánu na letošní rok má zatím ŘSZK čtyři mosty - v Bzovém, Karolince, Polichně a Mirošově.

Prozradíte na závěr ještě i něco ze svého soukromí?

Jsem ženatý, mám dvaadvacetiletou dceru, která studuje vysokou školu. Ale stavařka z ní nebude. A jinak ještě rád poslouchám rockovou hudbu, hraji na kytaru, fotím a zajímám se o moderní techniku.

 

 


Počet přístupů: 3738, Tisk stránky



Uzavírky, objížďky

Letní pohotovost, kontakty

IROP (2014-2020)

ROP (2007-2013)

Stavby SROP

Evropský fond solidarity

Logo SFDI



Aktuality na Váš e-mail

Pro odběr aktuálních informací, prosíme, vložte svůj email.

 


Návštěvnost stránek

TOPlist

 


ŘSZK - Ředitelství silnic Zlínského kraje | 2011 | Vypnout grafiku | Mapa webu | Code by PCHweb.cz | RSS