ŘSZK - Ředitelství silnic Zlínského kraje





Na silnicích přibývá dělicích čar

04.05.2017 16:26

Zlínský kraj - Na silnicích II. a III. třídy v celém Zlínském kraji už začala každoroční obnova vodorovného dopravního značení. Její součástí bude letos i vyznačení 158 kilometrů silnic novými dělicími čarami.

Nejen obnově opotřebovaného a vybledlého vodorovného dopravního značení se bude věnovat během jarního, letního i podzimního období specializovaná firma na krajských silnicích. Součástí zakázky na obnovu vodorovného dopravního značení bude letos také nastříkání 158 kilometrů zcela nových dělicích čar na silnicích, které dosud středové čáry postrádaly. Silnice, která je rozdělena středovou dělicí čárou, je pro jízdu vozidel bezpečnější. Řidič se při jízdě snáze orientuje a jasně před sebou vidí hranici svého jízdního pruhu. Zlínský kraj proto už v loňském roce začal prostřednictvím Ředitelství silnic Zlínského kraje délku silničních úseků se středovou dělicí čárou zvětšovat. Během roku 2016 přibylo na krajských silnicích 84 kilometrů dělicích čar.

Dělicí čáry se aplikují na silnicích s větším dopravním významem. Již nyní to jsou všechny silnice II. třídy a 34 procent silnic III. třídy. Ze všech krajských silnic (cca 1 760 kilometrů) bude mít v letošním roce středovou dělicí čáru 923 kilometrů silnic. V roce 2001, když byly silnice II. a III. třídy převedeny ze státu do vlastnictví krajů, mělo v našem kraji dělicí čáru jen 436 kilometrů těchto silnic.

Liniové vodorovné dopravní značení (dělicí a vodicí čáry) na krajských silnicích provádí pro ŘSZK na základě dvouleté smlouvy z loňského roku firma Osfer Morava z Uherského Hradiště. Plošné vodorovné dopravní značení (přechody, šipky, dopravní stíny, atd.) obnovují organizace Správy a údržby silnic příslušných okresů.

U vodorovného dopravního značení se používají dvě hlavní technologie: nástřik reflexní barvy, nebo pokládka vrstvy trvanlivého plastu. „Nástřiky barvou na přechodech pro chodce musíme obnovovat každý rok, dopravní stíny a šipky vydrží zpravidla tři roky. Plast je trvanlivější - jeho obnova je potřebná zpravidla po pěti letech," upřesnil provozně-technický náměstek ŘSZK Ing. Radek Berecka.

Na obnovu či pořízení nového vodorovného dopravního značení si v tomto roce ŘSZK rezervuje ve svém rozpočtu částku 3,8 milionu korun.

Vydáno ve spolupráci s KÚ ZK

 


Počet přístupů: 748, Tisk stránky



Uzavírky, objížďky

Letní pohotovost, kontakty

INTERREG V-A

IROP (2014-2020)

ROP (2007-2013)

Stavby SROP

Evropský fond solidarity

Logo SFDI



 


 


ŘSZK - Ředitelství silnic Zlínského kraje | 2018 | Vypnout grafiku | Mapa webu | Code by PCHweb.cz | RSS