Křižovatka u Březůvek změnila tvar a zvýšila bezpečnost

Březůvky - Křižovatka u Březůvek s ostrým úhlem napojení dvou krajských silnic změnila svůj tvar. Křižovatku nyní tvoří kolmé napojení ve tvaru písmene T. Silničáři zde nákladem více než 6 milionů korun výrazně zvýšili bezpečnost silničního provozu. Od začátku října je rekonstruovaná křižovatka ve všech směrech volně průjezdná.

Předmětem díla byla stavební úprava křižovatky silnice III/49026 se silnicí III/49019 na okraji obce Březůvky, v blízkosti vodní nádrže Kapřín. Silnice zde byly upraveny v celkové délce 70 metrů. Stavební úprava křižovatky spočívala především v úpravě úhlu křížení silnic, kde silnice III/49019 je na silnici III/49026 připojena nově pod úhlem 90 stupňů.

Byly obnoveny živičné vrstvy do hloubky 15 centimetrů s reprofilací podkladní vrstvy. V celé délce stavební úpravy silnice III/49026 vlevo došlo ke kompletní výměně celé konstrukce vozovky včetně sanace zemní pláně.

Stavební úprava silnice III/49019 spočívala v úpravě jejího směrového a výškového vedení. Byla vybudována nová konstrukce vozovky včetně úpravy pláně.

Součástí stavební úpravy bylo vybudování nové zárubní gabionové zdi délky 48 metrů, výšky jednoho metru. Odvodnění silnic je zajištěno příčným a podélným sklonem do příkopových tvárnic a přilehlých příkopů. Byla realizována stavební úprava připojení účelové komunikace a sjezdu, přeložka původního oplocení, osazení silničního svodidla, obnova a doplnění svislého a vodorovného dopravního značení.

Zhotovitelem stavby byla firma STRABAG, a. s., Praha. Konečná cena za tuto zakázku činí 6,022 milionu korun (včetně DPH). Stavba byla financována z prostředků Ředitelství silnic Zlínského kraje. Stavební práce s dopravním omezením zde probíhaly od 26. května letošního roku. Drobné dokončovací práce mimo vozovky budou pokračovat ještě během měsíce října.

Souvislosti

„Toto místo bylo dlouhodobě evidováno jako dopravní závada. Docházelo zde ke kolizním situacím. Vyšli jsme proto vstříc poznatkům bezpečnostního auditu této trasy a tvar křižovatky stavebně upravili,“ řekl ředitel ŘSZK Bronislav Malý. Bezpečnostní audit Centra dopravního výzkumu vyhodnotil před několika lety rizika celé silniční trasy od Kudlova po Ludkovice. Již zde bylo vykáceno množství stromů, které tvořily překážku silničního provozu, bylo doplněno dopravní značení, přibylo několik omezení rychlosti, v některých úsecích dostala vozovka nový povrch. „Také v roce 2026 plánujeme na této trase menší stavební úpravu, a to v lokalitě Pindula. Vybudujeme zde plnohodnotné zálivy pro bezpečné zastavování autobusů a zpřehledníme prostor křižovatky s místními komunikacemi,“ dodal ředitel ŘSZK. Jde o jednu ze silničních tras spojujících Zlín s Luhačovicemi nebo Uherským Brodem. Denně tudy projíždí kolem 2 250 automobilů.

 

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Dejte nám prosím vědět, která data nám a našim partnerům dovolíte zpracovat.


Technická data

Trvale zapnuto

Webové stránky potřebují technická data pro správné fungování. Bez těchto dat by nebylo možné například vyhledávat, přehrát video nebo dokončit objednávku v e-shopu.

Analytické a statistické údaje

Webové stránky potřebují technická data pro správné fungování. Bez těchto dat by nebylo možné například vyhledávat, přehrát video nebo dokončit objednávku v e-shopu.