Teplý únor silničářům ulevil
Zlínský kraj - Výrazně nižší než průměrné výkony z minulých pěti let zaznamenali silničáři ve Zlínském kraji při zimní údržbě silnic v měsíci únoru. Nezvykle teplé počasí umožnilo silničářům, aby si v zimním období mírně vydechli.
Během měsíce února 2024 bylo při zimní údržbě pluhováno 10 946 kilometrů silnic II. a III. třídy, posypalo se 17 577 kilometrů, spotřebovalo se 1 053 tun soli a 1 694 tun inertních posypových materiálů. Náklady dosáhly částky 19,425 milionu korun.
Srovnání nákladů a výkonů zimní údržby silnic II. a III. třídy ve Zlínském kraji
v únoru 2024 se stejným měsícem loňského roku
a s únorovým průměrem minulých pěti let
Období |
Náklady |
Pluhování |
Posyp |
Spotřeba sůl |
Spotřeba inert |
|
tis. Kč |
km |
km |
t |
t |
únor 2024 |
19 425 |
10 946 |
17 577 |
1 053 |
1 694 |
únor 2023 |
31 320 |
22 107 |
45 371 |
1 503 |
3 818 |
Průměr 2019–2023 |
26 478 |
29 683 |
44 726 |
1 817 |
4 159 |
Ve dnech, kdy letos v únoru zimní technika nemusela vyjíždět, se pracovníci společností Správa a údržba silnic mohli zaměřit i na jiné práce, například na kácení stromů v blízkosti silnic, štěpkování a úklid dřevní hmoty, opravy výtluků studenou směsí, výměnu dopravních značek, opravy svodidel, osazování směrových sloupků, hloubení příkopů a čištění propustků.
Zimní údržbu krajských silnic zajišťují v jednotlivých okresech obchodní společnosti Správy a údržby silnic a krajská příspěvková organizace ŘSZK jim za tuto službu platí. Cenová úroveň výkonů zimní údržby se meziročně zvýšila vlivem inflace o patnáct procent.
„Pokud jde o vznik výtluků a poškození vozovek vlivem zimního počasí, zatím se nám situace jeví jako průměrná, nevybočující z běžného stavu v minulých letech,“ doplnil ředitel Ředitelství silnic Zlínského kraje Bronislav Malý.