ŘSZK - Ředitelství silnic Zlínského kraje





Odborníci diskutovali ve Zlíně o bezpečnosti v silničním provozu

12.11.2014 11:48

Zlín - Dopravní snídaně s BESIPem se zúčastnil v úterý 11. listopadu 2014 v Kongresovém centru ve Zlíně ředitel Ředitelství silnic Zlínského kraje Ing. Bronislav Malý. Na programu tohoto celokrajského setkání dopravních odborníků bylo hledání možností ke zvyšování bezpečnosti v silničním provozu.

„Vítám každou odbornou diskuzi na téma bezpečnosti silničního provozu. Jde o to, abychom v oblasti dopravní infrastruktury dělali další kroky k odstraňování bodových závad," řekl hned v úvodu setkání krajský radní Ing. Jaroslav Kučera, pod jehož záštitou se také Dopravní snídaně konala.

Dopravní snídaně s BESIPem ve Zlíně 11. 11. 2014 / foto: V. Cekota

O takzvané VIZI 0 hovořila ve Zlíně Mgr. Zuzana Strnadová z Centra dopravního výzkumu. „Život člověka je největší hodnotou. Každou nehodu v silničním provozu je třeba považovat za mimořádnou událost a také na ni přiměřeně reagovat," zdůraznila. Cílem je snižovat počty dopravních nehod a především počty usmrcených a zraněných osob. Česká republika na tom v rámci Evropské unie není nejlépe. Přesto i u nás a ve Zlínském kraji má statistika úmrtí při dopravních nehodách mírně sestupnou tendenci.

Zajímavá přednáška zazněla z úst Jiřího Tesaře, místopředsedy České společnosti pro osvětlování. Ukázal přítomným rozbory vhodného a nevhodného osvětlení zejména přechodů pro chodce a zdůraznil zásadu: vidět - být viděn - rozpoznat - přežít. Podle něj je 40 až 50 procent dopravních nehod zaviněno chybou člověka při vnímání situace v silničním provozu, často právě i vlivem nevhodného či nedostatečného osvětlení. Přesto Jiří Tesař není příznivcem speciálního osvětlování každého přechodu.

Byla diskutována i některá konkrétní místa ve Zlínském kraji, na nichž dochází k častějším nehodám. Jde například o přechod pro chodce na silnici I/55 ve Starém Městě. Pomoci by zde mohl semafor s tlačítkem pro chodce. Osmnáct dopravních nehod se od roku 2009 stalo na křižovatce silnic I/47 a III/4327 v Kroměříži. Tam by zase mohlo být řešením vybudování rondelu. Za problémový úsek je považována také silnice I/57 ve Valašských Kloboukách, v jejíž těsné blízkosti stojí na jedné straně dům, kterým je přerušen chodník. Lidé musí obcházet tuto překážku po vozovce. Okamžité řešení asi nemá ani křižovatka silnic I/35, III/01875 a místní komunikace u Zašové.

Závěr konference patřil partnerům ze společnosti Alcelor Mittal a Značky Morava. První rozebral nejčastější chyby při instalaci svodidel podél silnic a informoval o možnosti instalace tzv. spodní pásnice na svodidlech, která zabraňuje podjetí při pádu motocyklisty.

„Znalost diskutovaných problémů je důležitá i pro nás při navrhování oprav a modernizací silnic II. a III. třídy. Pokud dává taková akce příležitost k diskusi správců komunikací, dopravní policie, silničních úřadů a dalších lidí, kteří mají dopravní problematiku ve své pracovní náplni, je to určitě přínosem," konstatoval ředitel ŘSZK Bronislav Malý.

Dopravní snídaně s místně přizpůsobeným programem se v letošním podzimním období koná postupně ve všech krajích České republiky.

 

 


Počet přístupů: 2621, Tisk stránky



Sjízdnost

Uzavírky, objížďky

IROP (2014-2020)

ROP (2007-2013)

Stavby SROP

Evropský fond solidarity

Logo SFDI



Aktuality na Váš e-mail

Pro odběr aktuálních informací, prosíme, vložte svůj email.

 


Návštěvnost stránek

TOPlist

 


ŘSZK - Ředitelství silnic Zlínského kraje | 2011 | Vypnout grafiku | Mapa webu | Code by PCHweb.cz | RSS