ŘSZK - Ředitelství silnic Zlínského kraje





V kraji přibývá okružních křižovatek

26.09.2013 09:31

Zlínský kraj - Dvaadvacet nových okružních křižovatek vzniklo na silnicích II. a III. třídy ve Zlínském kraji během doby existence příspěvkové organizace Ředitelství silnic Zlínského kraje. Většina z nich významně přispěla ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu.

Okružní křižovatka ve Velkých Karlovicích / foto: V. Cekota

„Když naše organizace vznikla, existovaly na krajské silniční síti jen čtyři okružní křižovatky: jedna v Luhačovicích, dvě ve Vsetíně a jedna ve Starém Městě. Dnes jich evidujeme už 26. Na realizaci většiny z nich jsme se finančně podíleli. Dalších pět nových okružních křižovatek plánujeme vybudovat v příštích třech letech," uvedl ředitel ŘSZK Ing. Bronislav Malý. Mělo by jít v roce 2014 o křižovatky Kroměříž-Kotojedy a na silnici Dolní Lhota - Luhačovice, o rok později by se měla stavět okružní křižovatka silnice III/4972 s místní komunikací ve Zlíně-Malenovicích, v roce 2016 jsou na seznamu rondely v Holešově a v Uherském Hradišti-Jarošově.

Z dvaadvaceti nových okružních křižovatek zajišťovalo ŘSZK investorství v devíti případech. Cena těchto investic činila asi 60 milionů korun. Kromě toho ŘSZK na některé křižovatky přispívalo ze svých provozních prostředků. Například když si okružní křižovatku přála na krajské silnici vybudovat obec, ŘSZK zaplatilo nové povrchy vozovek.

Ve Zlínském kraji bylo kromě toho postaveno v letech 2001 - 2011 ještě pět okružních křižovatek na státních silnicích I. třídy: tři ve Valašském Meziříčí, jedna v Hulíně a jedna v Lešné (okres Vsetín). Jejich investorem bylo Ředitelství silnic a dálnic ČR.

„Nechceme, aby se z výstavby okružních křižovatek stala móda nebo aby obce mezi sebou soutěžily, která už má okružní křižovatku a která ještě ne. Mělo by se vždycky vycházet z dopravně-bezpečnostního posouzení. Jsou místa na silniční síti, kde je vybudování okružní křižovatky smysluplné, kde kruhový objezd zpřehlední dopravní situaci, zklidní dopravu, zmenší nebezpečí kolizí vozidel a zejména jejich následků. Také jsme si ověřili, že aby okružní křižovatka dobře fungovala, měla by mít vnější průměr minimálně 32 metrů. Někde na ni není dostatek místa a rondel o menším průměru působí problémy zejména při průjezdu nákladních vozidel," vysvětlil Bronislav Malý.

Seznam okružních křižovatek na silnicích II. a III. třídy ve Zlínském kraji

 

Silnice

Místo

Okr.

Rok realizace

1

II/492

Luhačovice

ZL

2000

2

III/05735

III/05737

Vsetín

VS

2000

3

III/05737

Vsetín

VS

2000

4

III/42824

Staré Město

UH

2000

5

II/438

III/49013

Holešov

KM

2002

6

II/491

III/4915

Slušovice

ZL

2002

7

III/05735

III/05736

Vsetín

VS

2002

8

II/492

Luhačovice

ZL

2003

9

II/493

II/494

Slavičín

ZL

2003

10

III/36746

Otrokovice

ZL

2003

11

II/367

II/432

Kroměříž

KM

2004

12

II/497

Uherské Hradiště

UH

2005

13

II/432

Kroměříž

KM

2006

14

II/432

Kroměříž

KM

2006

15

II/497

Zlín - Březnice

ZL

2006

16

III/49024

III/49026

Ludkovice

ZL

2006

17

II/490

III/49714

Uherský Brod

UH

2007

18

III/49011

III/49012

III/49013

Holešov

KM

2007

19

II/439

III/4392

Kelč

vs

2009

20

II/490

III/49013

Holešov - Martinice

KM

2009

21

III/36745

III/36746

Otrokovice

ZL

2009

22

II/150

III/05721

Valašské Meziříčí

VS

2010

23

II/481

II/487

III/48713

Velké Karlovice

VS

2011

24

III/4975

III/4976

Pohořelice

ZL

2012

25

II/150

II/438

Bystřice p. H. - Mrlínek

KM

2013

26

II/490

III/49030

Uherský Brod

UH

2013

 


Počet přístupů: 664, Tisk stránky



Uzavírky, objížďky

Letní pohotovost, kontakty

INTERREG V-A

IROP (2014-2020)

ROP (2007-2013)

Stavby SROP

Evropský fond solidarity

Logo SFDI



 


 


ŘSZK - Ředitelství silnic Zlínského kraje | 2018 | Zapnout grafiku | Mapa webu | Code by PCHweb.cz | RSS