Stavební úprava zlepší stav ulice Horní valy v Uherském Brodě
Uherský Brod - Nevyhovující technický stav krajské silnice v ulici Horní valy v Uherském Brodě bude odstraněn připravovanou stavební úpravou za více než 10 milionů korun. Bude probíhat za částečných i úplných uzavírek komunikace od června až do konce listopadu tohoto roku.
Popis prací
Předmětem díla je stavební úprava silnice III/49714 v Uherském Brodě v ulici Horní valy v délce 517 metrů. Stavební úprava spočívá ve výměně krytových vrstev. V části úseku bude realizována také kompletní konstrukce vozovky. Šířka vozovky zůstane stávající v rozmezí 6,5 – 7,0 metru. Odvodnění vozovky bude zajištěno pomocí dešťových vpustí s připojením do stávající jednotné kanalizace. Za účelem zajištění stability silničního tělesa bude v části úseku vybudována pilotová stěna se železobetonovým trámcem, do kterého bude osazeno zábradelní svodidlo. Budou přeloženy dva sloupy veřejného osvětlení za budovanou stěnu.
Zhotovitel, cena, termín
Zhotovitelem stavby bude firma IDS - Inženýrské a dopravní stavby Olomouc, a. s. Smluvní cena za tuto zakázku činí 10,224 milionu korun (včetně DPH). Stavba bude financována z prostředků Ředitelství silnic Zlínského kraje. Stavební práce s dopravním omezením budou probíhat od 2. června do konce listopadu 2025.
Uzavírky a dopravní omezení
Realizace stavebních prací bude probíhat v pěti etapách. V první etapě (cca 10 dní) bude provedena pilotáž opěrné stěny, a to za úplné uzavírky provozu. Po provedené pilotáži bude umožněn průjezd po jedné polovině vozovky. Druhá, třetí a čtvrtá etapa budou probíhat za částečné uzavírky, po polovinách vozovky. V páté etapě (cca 2 dny), kdy dojde k položení obrusné vrstvy, se předpokládá úplná uzavírka, aby bylo možné položit obrusnou vrstvu bez spár. Nákladní doprava bude po celou dobu výstavby vedena po objízdné trase Biskupice – Kaňovice – Doubravy – Velký Ořechov.
Důvody stavební úpravy
Touto ulicí denně projíždí přibližně pět tisíc vozidel. Konstrukce stávající vozovky vykazovala plošnou hloubkovou korozi, na vozovce se vyskytovaly četné výtluky, vysprávky, vyjeté koleje, nepravidelné hrboly, mozaikové, podélné a příčné trhliny. „Realizací stavby dojde ke zvýšení bezpečnosti a plynulosti dopravy, které jsou základním předpokladem pro snížení nehodovosti. Stavební úpravou dojde ke zlepšení technických parametrů rekonstruované komunikace, snížení technického opotřebení vozidel a zároveň ke snížení hladiny hluku a úrovně emisí ze silničního provozu,“ shrnul význam stavební akce ředitel ŘSZK Bronislav Malý.
Uzavírky související s touto tiskovou zprávou
Název | Silnice (most) | Zahájení | Plánované ukončení | ||
---|---|---|---|---|---|
![]() |
> 7,5 t mimo IZS, BUS
Uherský Brod |
III/49714 | 02. 06. 2025 | 30. 11. 2025 | |
![]() |
<= 7,5 t
Uherský Brod |
III/49714 | 02. 06. 2025 | 30. 11. 2025 |